Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

Καιρός να κάτσουν την μάππαν χαμαί επιτέλους οι πρόσφυγες!!

"Αποζημίωση από τη Δημοκρατία ζητούν πρόσφυγες
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Δύο Ελληνοκύπριοι, πρόσφυγες από την Αμμόχωστο, έχουν καταθέσει αγωγή εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας για απώλεια εισοδημάτων προερχομένων από τις κατεχόμενες περιουσίες τους. Επίσης, υποστηρίζουν ότι δεν έγινε από πλευράς της Δημοκρατίας ίση κατανομή των βαρών. Με την αγωγή αξιώνονται αποζημιώσεις 10 εκατομμυρίων ευρώ για την απώλεια εισοδημάτων 36 χρόνων.

Ο εκ των εναγόντων Θωμάς Καούλας, καταθέτοντας στο Δικαστήριο, αναφέρθηκε στην πετυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητά του στην Αμμόχωστο, πριν αλλά και στα δύσκολα πρώτα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή κατά τη διάρκεια των οποίων μετά από σκληρή δουλειά επανέφερε σε ικανοποιητικά επίπεδα την επιχείρησή του.

Είπε πως για να επιβιώσει η επιχείρησή του χρειαζόταν η εφαρμογή νέας τεχνολογίας και ως εκ τούτου μεγάλες δαπάνες. Γι' αυτό αποτάθηκε τόσο στους αρμόδιους υπουργούς όσο και στις αρμόδιες υπηρεσίες απ' όπου έτυχε αρνητικής απάντησης.

Ο κ. Καούλας ανέφερε ότι ήταν δύσκολο για τον ίδιο να αντιμετωπίσει τις αυξημένες δαπάνες τόσο της επιχείρησης όσο και της οικογένειάς του και έτσι αναπόφευκτα, παρά την περιουσία που είχε στην κατεχόμενη Αμμόχωστο, αδυνατούσε να καταβάλει τους φόρους, το ΦΠΑ και τις Κοινωνικές Ασφαλίσεις, με αποτέλεσμα να εκδοθούν εντάλματα σύλληψης εναντίον του και να συλληφθεί.

Σημείωσε ότι η υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου της οικογένειάς του, η φερεγγυότητά τους, η δυσμενής διάκριση του κράτους έναντί τους, η μη ίση μεταχείριση και κατανομή των βαρών της εισβολής και κατοχής, τους έφεραν στην τελμάτωση."


Σχόλιο αναγνώστριας:

"ΠΟΛΥ ΟΡΘΑ ΚΑΝΟΥΝ.ΟΙ ΝΟΤΙΟΙ ΠΛΟΥΤΙΣΑΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΒΟΡΕΙΩΝ-ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ
MARIA "

Απάντηση των "νοτίων που πλούτισαν":

Αγαπητή Μαρία,

Πολύ ωραία τα λες και εσύ και οι ενάγοντες. Και εμένα -αν και δεν είμαι πρόσφυγας ούτε "εκ μητρογονίας" ούτε "εκ πατρογονίας- ο πατέρα μου πλήγηκε οικονομικά από την τουρκική εισβολή. Μάλιστα τις ημέρες πριν την εισβολή είχαν φτάσει στο λιμάνι Αμμοχώστου ειδικά μηχανήματα (τα πρώτα που θα χρησιμοποιούνταν στην Κύπρο στον τομέα δραστηριοποίησής του και για τα οποία είχε ξοδέψει ουκ ολίγα χρήματα) τα οποία είχε προ μηνών παραγγείλει από το εξωτερικό. Αυτά βεβαίως τα μηχανήματα έμειναν "εγκλωβισμένα" στην κατεχόμενη Αμμόχωστο, μετά που οι Βαρωσιώτες, θύματα ψιθύρων, εγκατέλειψαν κακήν-κακώς την πόλη τους, παραδίδοντάς την στους Τούρκους. Αντιλαμβάνεστε βεβαίως πως η οικογένειά μου πλήγηκε οικονομικά, όχι μόνο διότι "πήγαν χαμένα" τα χρήματα που ο πατέρας μου είχε επενδύσει για την αγορά των συγκεκριμένων μηχανημάτων, μα και επειδή "έπεσαν οι δουλειές" κατακόρυφα μετά την εισβολή και για τα επόμενα χρόνια. Ως εκ τούτου, πέραν των άμεσων οικονομικών απωλειών, εγώ και τα αδέρφια μου πληγήκαμε και έμμεσα, αφού τα σχέδια που είχαμε για τριτοβάθμιες σπουδές στο εξωτερικό ματαιώθηκαν λόγω της οικονομικής στενότητας του πατέρα μας. Έτσι δεν αποκτήσαμε ποτέ την ειδίκευση και τα πτυχία που επιθυμούσαμε, εγώ δεν κατάφερα ποτέ να εργαστώ και τα αδέρφια μου απασχολούνται μέχρι σήμερα σε διάφορους κλάδους ως ανειδίκευτοι. Οι συνέπειες βεβαίως φαίνονται μέχρι σήμερα: αν είχα σπουδάσει καθηγήτρια, όπως επιθυμούσα, θα ήμουν από χρόνια διορισμένη και θα είχα καταφέρει να αγοράσω ιδιόκτητο σπίτι, ίσως και κάποιο οικόπεδο, για να κτίσω της κόρης μου. Αντί αυτού μένω μέχρι σήμερα στο ενοίκιο και η κόρη μου, η οποία παντρεύεται εντός του καλοκαιριού, θα μένει κι αυτή στο ενοίκιο. Βλέπετε, ο άντρας της δεν έχει ούτε αυτός προίκα, ούτε είναι πρόσφυγας για να του επιχορηγηθεί η αγορά πρώτης κατοικίας.

Σύμφωνα λοιπόν με τις απόψεις και των εναγόντων και εσάς της ιδίας, θα έπρεπε κι εγώ να καταθέσω προσφυγή κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας, και διότι πλήγηκε οικονομικά η οικογένειά μου, αλλά και επειδή με αναγκάζει μέχρι σήμερα να επιχορηγώ τους πρόσφυγες, τη στιγμή που έχω κι εγώ τις ίδιες ανάγκες, χωρίς όμως να λαμβάνω καμία επιχορήγηση!!!!!!!

Έλεος πια! Πέρασαν 36 χρόνια και πληρώνουμε ακόμα προσφυγιές και κουρουφέξαλα! Και όλ' αυτά για να μπορούν να δημαγωγούν ελεύθερα οι πολιτικάντηδες που μας κυβερνούν! Έλεος! Ποιοι πλούτισαν από τους "νότιους" ακριβώς, δεν μπορώ να καταλάβω! Πολλοί από μας πλήγησαν εξίσου! Αντροπή πια, η αναίδεια κάποιων δεν έχει όρια! Που θέλουν και τα αυγά και τα πασχάλια δικά τους! Αντροπή σιόρ!

Σύλβια Πραξιτέλους

1 σχόλιο:

Blog Skepseon είπε...

Mεγάλη αλήθκεια τούτο που λαλείς! Ξέρω άνθρωπο που έχασε το εργοστασιο του, γιατί είχε την ατυχία να το κάμει στην Κερύνεια ενώ εκατοικούσε Λευκωσία!
Βέβαια δε θεωρείται πρόσφυγας, έστω αν έχασε τη ζήση του και την επιχείρηση του!
Άλλη περιπτωση που ξέρω είναι πρόσφυγας που άνοιξε επιχείρηση μετά την εισβολή στην Λευκωσία, λαμβάνει προσφυγικό επίδομα για το ενοικιο της επιχειρησης του! Πριν την εισβολή ήταν απλά υπάλληλος.
Έχω ακούσει πολλούς να παρακαλούν να ήταν πρόσφυγες για να βοηθηθούν οικονομικά απο την κυβέρνηση αφού είναι άπορες ή μονογονεϊκές οικογένειες! Δεν είναι όμως πρόσφυγες, "δυστυχώς"!

Τα κριτίρια είναι άδικα!