Τρίτη, 6 Ιουλίου 2010

Offsite και Αγγλική Σχολή Λευκωσίας

Δημοσίευμα της Offsite με τίτλο "English School – Η πραγματική εικόνα", ημερομηνίας 6 Ιουλίου 2010:

«Αυτό που δεν αφήνουν να βγει προς τα έξω είναι η πραγματική εικόνα των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους. Στην Αγγλική Σχολή, φοιτούν και κάποιοι Τ/κ. Καλά μέχρι εδώ. Από πού όμως ξεκίνησαν τα προβλήματα; Από μια επίθεση Τ/κ μαθητή σε Ε/κ για το…σταυρό που φόραγε (τον έφτυσε). Ακολούθησε το ξυλοφόρτωμα του Τ/κ. και η επίθεση από «μασκοφόρους» Ε/κ οι οποίοι έσπασαν στο ξύλο αρκετούς Τ/κ μαθητές. Το αποτέλεσμα ήταν να απαγορευτούν τα θρησκευτικά σύμβολα στο σχολείο! Μιλώντας με μαθητές, μας είπαν ότι η προσπάθεια του συμβουλίου (στο οποίο δεν έχουν καμία πρόσβαση για να μεταφέρουν τις ιδέες τους) για ειρηνική συμβίωση απέτυχε. Η μειοψηφία των Τ/κ δηλαδή, εξισώθηκε αδίκως με την πλειοψηφία των Ε/κ. Η γνωστή πολιτική του «διαίρει και βασίλευε» σε όλο της το μεγαλείο. Ποια είναι όμως η κατάσταση σήμερα; Τι άλλο έχει συμβεί εκεί και δεν βγαίνει προς τα έξω;

Η άποψη των μαθητών είναι πως οι μαθητές, Ε/κ και Τ/κ, αν αφήνονταν μόνοι τους θα είχαν βρει τις ισορροπίες. Κάποιοι όμως μέσα στη σχολή, προσπάθησαν να στήσουν μια μικρογραφία της μετά τη λύση κυπριακής κοινωνίας. Της συνύπαρξης των Ε/κ με τους Τ/κ. Εκεί, προσπαθώντας να πετύχουν εξίσωση της μειοψηφίας με την πλειοψηφία, έχουν δημιουργήσει στο σχολείο απαράδεχτες καταστάσεις. Που ξανακούστηκε να μην φοράει κάποιος τον σταυρό του (ή ο Τ/κ το δικό του σύμβολο); Που ξανακούστηκε οι ομιλίες της επετείου της Ανεξαρτησίας να έχουν ομιλητή Τ/κ… και πολλά άλλα ευτράπελα, με μόνο στόχο την «απόδειξη» ότι η συμβίωση είναι ομαλή. Μπορεί φαινομενικά να μην έχουμε επεισόδια, όμως το καζάνι, όπως λένε οι μαθητές, βράζει. Σε γιορτές εθνικών επετείων Ε/κ μαθητές σηκώνονται έξαλλοι από την παραχάραξη της ιστορίας και αποχωρούν, ενώ τη μέρα που το μπαϊράμι καθιερώθηκε σαν αργία, οι Ε/κ μαθητές προσήλθαν κανονικά στο κλειστό σχολείο σαν ένδειξη διαμαρτυρίας. Δεν ακούει κανείς. Η Offsite μεταφέρει την αγωνία των μαθητών και των γονιών τους για το μέλλον, και τις αποφάσεις που λαμβάνονται εν αγνοία του συμβουλίου γονέων. Θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες, όμως τα ερωτήματα του γιατί μια σχολή συμπεριφερόμενη σαν «ιδιωτική» λαμβάνει χορηγία σαν δημόσιο σχολείο. Και το γιατί ακολουθεί την δική του μοναδική πολιτική, είναι άξιον απορίας. Τέλος, αν σε μια μικρή κοινωνία των περίπου 1000 ατόμων η μειοψηφία προσπαθώντας να εξισωθεί με την πλειοψηφία δημιούργησε μια έκρυθμη κατάσταση, τι θα συμβεί αν αυτό το μοντέλο γίνει η βάση της κυπριακής κοινωνίας; Υπάρχει κανείς, Ε/κ ή Τ/κ που θα αποδεχτεί την απόκρυψη των συμβόλων της θρησκείας ή της εθνικής του καταγωγής; Εννοούμε και τις δύο κοινότητες. Όχι μόνο την Ε/κ. Γιατί στην Αγγλική Σχολή επιτρέπεται αυτή η διαίρεση; Ποιος αποφασίζει, και μήπως οι νόμοι του κράτους δεν ισχύουν εκεί;»

Λυπάμαι να παρατηρήσω πως δεν είναι η πρώτη φορά που η Offsite γράφει πράγματα που πιθανόν να οδηγήσουν σε πολώσεις... Δεν γνωρίζω τα ακριβή περιστατικά στην Αγγλική Σχολή στα οποία αναφέρεστε, μπορώ όμως μετά βεβαιότητος να πω πως κάποιες από τις απόψεις σας είναι ακραίες κι επικίνδυνες!

Όσον αφορά το σχολείο, ναι, είναι παράλογο να απαγορευτεί στα παιδιά, Ε/κ και Τ/κ, να φέρουν τα εθνικά τους σύμβολα. Έχει ο καθένας το δικαίωμα να επιλέξει τη θρησκεία και τα πιστεύω του ελεύθερα!

Όσον αφορά όμως το σχόλιό σας πως είναι ανεπίτρεπτο να έχει εκφωνήσει την ομιλία για την κυπριακή ανεξαρτησία ένας Τ/κ μαθητής, θα ήθελα απλά να σας υπενθυμίσω πως η τ/κ κοινότητα είναι, είτε το θέλουμε είτε όχι, συνιστόν στοιχείο της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπως αυτή διαμορφώθηκε με την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της το 1960! Γιατί λοιπόν να μην εκφωνήσει την ομιλία ένας Τ/κ, όταν ήταν και οι Τ/κ πολίτες του νέου ανεξάρτητου κράτους;

Έπειτα κάνετε λόγο για προσπάθεια εξίσωσης της τ/κ μειοψηφίας με την ε/κ πλειοψηφία. Μα, για ποιες μειοψηφίες και πλειοψηφίες μιλάτε; Ξεχνάτε πως τα σχολεία δεν είναι πολιτικές κοινότητες, αλλά κοινότητες μάθησης, όπου δεν υπάρχουν άτομα με περισσότερα και άτομα με λιγότερα δικαιώματα; Είναι όλα παιδιά με ίσα δικαιώματα στη μάθηση, παιδιά που πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να μορφωθούν, παιδιά με το ίδιο δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης και ελεύθερης σκέψης! Ως εκ τούτου, οι απόψεις που εκφράζετε στο άρθρο σας είναι τελείως αντιπαιδαγωγικές!

Ναι, ίσως να είναι άδικη η κρατική χρηματοδότηση του εν λόγω σχολείου και ίσως να πρέπει και οι ιθύνοντες να αφήσουν το εν λόγω εκπαιδευτικό ίδρυμα να λειτουργήσει ανεξάρτητα, χωρίς να το παγιδεύουν οι ίδιοι σε πολιτικές σκοπιμότητες. Αυτό όμως δεν πρέπει να το πληρώσουν τα παιδιά, τα οποία είμαι σίγουρη πως, αν τα αφήναμε στην ησυχία τους, θα συνυπήρχαν μονιασμένα, χωρίς να γνοιάζονται για καταγωγή και ράτσα. Εξάλλου με τόσα και τόσα παιδιά από άλλες χώρες και άλλες ηπείρους δεν έχουν ούτε οι Ε/κ ούτε οι Τ/κ πρόβλημα. Μεταξύ τους γιατί να υπάρχει τάχα εχθρότητα; Αυτά είναι δυστυχώς κατασκευάσματα μιας συντηρητικής κοινωνίας (ή ακόμα κάποιων πολιτικών κύκλων που εξυπηρετούνται από τη διατήρηση της σημερινής κατάστασης), τα οποία τεχνηέντως επιβάλλονται και στις νεότερες γενιές, για να διαιωνίζονται εις τον αιώνα τον άπαντα...


Και η απάντηση της εφημερίδας, την οποία δε χρειάζεται καν να σχολιάσω. Η ορθή δημοσιογραφική κρίση και η ικανότητα χρήσης της ελληνικής γλώσσας (άλλα ήθελαν τάχα να πουν και άλλα λένε), το δημοσιογραφικό ήθος και η αντικειμενικότητα, ο χωρίς προκαταλήψεις λόγος και η "καλλιέργεια μιας κουλτούρας συμβίωσης" (κλισέ, αλλά σωστό) απ' ό,τι φαίνεται έχουν πάει περίπατο...

«Δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί η Offsite πρέπει να γράφει μόνο ευχάριστα θέματα. Διαβάζετε άλλες εφημερίδες; Φαντάζομαι πως ναι. Κι εμείς εδώ, θέσαμε ένα πρόβλημα που γνωρίζουν πολλοί, μιλώντας με τους μαθητές και κάποιους γονείς. Γιατί πολώνουμε το θέμα; Και αν το αφήσουμε τι θα γίνει, θα λυθεί; Οι επικίνδυνες απόψεις μας ποιες είναι; Εμείς κρίνουμε ότι είναι επικίνδυνο να φοβούνται οι Ε/κ να μιλήσουν στους Τ/κ. Ότι είναι παράλογο και απαράδεχτο το θέμα με τα σύμβολα. Παρακαλώ πριν κρίνετε κάποιο άρθρο να έχετε ανοιχτούς τους ορίζοντες της σκέψης σας. Υπάρχει πρόβλημα. Δεν το επικροτούμε, απεναντίας το θέτουμε για να βρεθεί μια λύση. Το θέμα με τον Τ/κ ομιλητή, δεν είναι πρόβλημα, πρόβλημα είναι όλα όσα είπε, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και προκαλώντας την αντίδραση των Ε/κ μαθητών, πολλοί απο τους οποίους αποχώρησαν διαμαρτυρόμενοι. Αυτό το γνωρίζετε; Είναι επικίνδυνο που το λέμε ή μήπως που συμβαίνει στον κόρφο μας;
Τις αντιπαιδαγωγικές απόψεις μας που τις στηρίζετε; Στο ότι λέμε πως ο καθένας πρέπει να διδάσκεται σωστά και αντικειμενικά και πως οι μαθητές δεν πρέπει να είναι έρμαια της εκάστοτε πολιτικής; Δεν βλέπετε όμως θέμα μειοψηφίας και δεν βλέπετε παραλληλισμο με το εθνικό μας θέμα, δεν μοιάζει λίγο; Αυτό δεν το λέμε εμείς, θα πρέπει να μιλήσετε με γονείς για να σας πουν την πραγματική εικόνα. Μην φοβλάστε να ακουστεί προς τα έξω ότι η συμβίωση θέλει δουλειά και κυρίως σεβασμό στην ιστορία.
Εμείς δεν μιλήσαμε για τη χρηματοδότηση. Δεν έχουμε μελετήσει το θέμα, αν πρέπει δηλαδή να υπάρχει χορηγία ή όχι.
Αν εξαιρέσουμε τα πιο πάνω τα οποία πιστεύω αναφέρετε όχι έχοντας κάποια στοιχεία αλλά γενικώς ομιλούντες, βλέπετε ότι στο τέλος συμφωνείτε μαζί μας ότι τα παιδιά θα έπρεπε να αφεθούν μόνα τους για να βρουν τις ισορροπίες μακριά απο την πολιτική.»




Δεν υπάρχουν σχόλια: